Moeite om goede nieuwe medewerkers aan te trekken? Vanaf nu staat je vacature in een paar kliks óveral online

Of het nu gaat om een vervanging van een medewerker of uitbreiding van het team: werving en selectie is voor veel mkb’ers een blok aan het been. Het kost veel tijd en kan behoorlijk ingewikkeld worden. Zeker als de doelgroep zich vooral online bevindt. Daarom lanceren steeds meer ondernemers een Performance Booster. Want met deze slimme software van Nationale Vacaturebank bereiken ze in een paar kliks kandidaten die ze nergens anders vinden.

Meer succes op de arbeidsmarkt voor het mkb

Wie zijn vacature online precies bij de juiste mensen onder de aandacht wilt brengen, moet tegenwoordig een halve recruitmentspecialist zijn. Dat lukt namelijk alleen met een goede mix van sociale media, vacaturesites en zoekmachines. Voor elk platform is specifieke kennis nodig, en de regels veranderen continu. Vandaar dat grotere organisaties recruitmentbureaus inschakelen om gericht advertentieruimte in te kopen. “Dat maakt wervingstrajecten een stuk duurder en veel mkb’ers hebben daar geen budget voor,” weet Sharita Boon, commercieel directeur DPG Recruitment. “Onze Performance Booster zorgt ervoor dat kleinere bedrijven zelf meer geschikte kandidaten bereiken met hun vacatures. Zo kunnen ze beter concurreren op de arbeidsmarkt.”

Technologische doorbraak in online recruitment

Zoals in elke branche, verandert technologie ook de wereld van recruitment. Nationale Vacaturebank werkte de afgelopen jaren achter de schermen keihard om de online recruitmentcode te kraken. Volgens Sharita Boon is het ze gelukt dankzij een aantal troeven: “We hebben het grootste online medianetwerk van Nederland, relevante gegevens van miljoenen werkzoekenden en sinds kort ook de technologie om de twee aan elkaar te koppelen. Daardoor hebben we een unieke en zeer krachtige wervingstool kunnen creëren, die ondernemers ondersteunt op punten waar hun expertise niet ligt.”

Recruitmentcampagne in een paar kliks

Voortaan kan iedereen een online recruitmentcampagne starten door simpelweg een vacature op Nationale Vacaturebank te plaatsen en er een Performance Booster aan te koppelen. Aan de hand van de profielen van miljoenen werkzoekenden, creëert een algoritme vervolgens het perfecte kandidaatprofiel. En op basis van de vacature worden automatisch effectieve advertenties samengesteld. Perfect op maat voor sociale netwerken, vacaturesites en relevante nieuwsmedia in DPG’s landelijke online advertentie- en uitgeversnetwerk. Met titels als nu.nl, tweakers.net, volkskrant.nl en intermediar.nl.

De stukjes content worden alleen getoond aan mensen die op basis van hun online zoekgedrag en gegevens op Nationale Vacaturebank passen bij de functie. Werkgevers schieten dus niet meer met hagel, maar targetten voortaan met laserfocus. Daardoor bereiken ze zelfs met een minimaal budget mensen die ze nergens anders vinden.

 

“De Performance Booster bewees zijn waarde dubbel en dwars: we vervulden negen functies met één vacature” – Jochem de Roos, oprichter en mede-eigenaar Workx Advocaten

 

Persoonlijk advies

Heb je een vraag, een opmerking of wil je advies?
Neem dan contact met ons op.

Contact

Volg ons