Bij Employer Branding gaat het om het creëren van positieve associaties voor jouw werkgeversmerk. Maar hoe zorg je daarvoor in deze krappe en veranderende arbeidsmarkt? Benieuwd met welke 3 trends je sowieso rekening moet houden om een sterk werkgeversmerk uit te stralen? Lees dan snel verder!
1. Verbinding
Het is belangrijk om als werkgever een band te creëren tussen jou en je toekomstige werknemers. Een sterk instrument bij verbinding is om jouw huidige werknemers ‘echte’ verhalen te laten vertellen over hun ervaring bij jouw bedrijf, bijvoorbeeld in de vorm van een video, artikel of podcast. Laat hierin ook zien dat er ondanks (soms) op afstand werken bij jouw bedrijf, goede verbinding is met andere collega’s. Dit maakt jouw Employer Brand in deze tijd zeker sterker!
2. Diversiteit
Een hele belangrijke Employer Branding trend, is diversiteit. Openstaan voor diverse culturen, verschillende leeftijden en andere denkwijzen krijgt gelukkig steeds meer aandacht. Verwerk diversiteit in jouw Employer Branding content! Bijvoorbeeld in blogs, foto’s, afbeeldingen en video’s. Hiermee laat je zien dat iedereen bij jouw bedrijf welkom is, en dat je niemand uitsluit. Bovendien ben je met een divers personeelsbestand als werkgever aantrekkelijker voor nieuw talent én maatschappelijk relevant. Diversiteit kan daarnaast ook bijdragen aan hogere productiviteit, meer winst en een positiever imago!
3. Transparantie
De laatste, zeer belangrijke Employer Branding trend is: doe je niet anders voor dan je bent. Het is natuurlijk belangrijk om goed voor je (toekomstige) werknemers te zorgen, maar overdrijf hier niet in. Je moet als werkgever niet het ene zeggen op social media, en vervolgens ongelijk krijgen vanuit je werknemers. Je Employer Value Proposition (EVP) moet glashelder zijn voor toekomstige kandidaten. Benoem de (extra) voordelen die jouw organisatie biedt aan werknemers.