Een van de manieren om je Employer Branding te versterken, is content marketing. Met content marketing bind je werknemers aan jouw organisatie: welke werkgever wil dat nou niet? Om dit doel te bereiken moet je gebruik maken van de juiste content. Maar hoe resulteert goede content in een sterk werkgeversmerk? Je leest het hier!

Waarom content marketing?

Wat is content marketing eigenlijk precies? Bij content marketing gaat het om informatie maken en verspreiden die relevant is voor de doelgroep.. Bij content kan je denken aan video’s, artikelen, foto’s, geluidsfragmenten, infographics, etc. Jouw Employer Branding wordt versterkt wanneer je content plaatst die jouw werkgeversmerk goed en duidelijk naar buiten breng in tekst en beeld. Zo schets je niet alleen een duidelijk, transparant beeld van de organisatie, maar worden ook nog eens de juiste kandidaten aangetrokken tot jouw bedrijf.

Is jouw bedrijf gevestigd in Rotterdam of juist ergens in Groningen? En ben je op zoek naar een nieuwe topper in de techniek of het onderwijs? Laat dan ook dit duidelijk in jouw content doorschemeren.

Content marketing voor een sterkere Employer Brand

Bij Employer Branding heb je één heldere boodschap nodig, die doorklinkt in alle content die je maakt en verspreid. Ga op onderzoek en ontdek wat deze boodschap is: waar staat je bedrijf voor en waarom werkt jouw personeel zo graag bij jou? Wanneer deze boodschap duidelijk is, kan je gaan bedenken hoe je deze boodschap wil gaan verwerken in de content. De content die je gebruikt, hoeft niet altijd over het product of dienst van jouw bedrijf te gaan, zolang het maar wel enigszins laat zien waar jouw bedrijf voor staat. Let wel op: een commerciële boodschap is niet de juiste manier om je werkgeversmerk onder de aandacht te brengen, kies eerder voor het informeren en amuseren van je doelgroep.

Het soort Employer Branding content

Om kandidaten via content aan je te binden, staat branding content centraal. Dit is een manier om je merk of naam van je bedrijf bekend te maken op een creatieve manier. Hierin staat de commerciële boodschap niet centraal, er wordt dus geen druk gelegd op het kopen of gebruiken van jouw product of dienst. Maar wat is dan wel de kern? Bij branding content wordt er juist meer gericht op het informeren van de doelgroep. Belangrijk hierbij is dat je opvalt bij jouw potentiële kandidaat.

Dit kun je doen door met unieke content te komen die onderscheidend is ten opzichte van je concurrenten. We noemen hieronder een aantal belangrijke content trends van dit moment:

Voorbeelden kunnen zijn:

  • Video ‘’dag in het leven van’’
  • Vaste formats op social media
  • Testimonials

Natuurlijk zijn er nog meer mogelijkheden om sterke Employer Branding content te creëren, maar met deze voorbeelden kom je in ieder geval al een heel eind.

Persoonlijk advies

Heb je een vraag, een opmerking of wil je advies?
Neem dan contact met ons op.

Contact

Volg ons