Flyers, posters en tv-commercials: vroeger was dit de standaard voor het promoten van jouw werkgeversmerk. Inmiddels is de marketingwereld sterk veranderd. Door de digitalisatie en opkomst van internet, is het gebruik van social media niet meer weg te denken. Het voordeel van social media is dat deze platformen jouw doelgroep snel en makkelijk kunnen targetten.

Social media is dan ook een perfecte manier om nieuwe werknemers aan te trekken en jouw werkgeversmerk te verspreiden. Maar hoe breng je jouw Employer Branding met social media nou op een goede manier onder de aandacht? Je leest het hier!

Ontwerp een persona

Een van de eerste dingen die je moet doen, is het bepalen van jouw doelgroep. Wie zijn nou de werknemers en sollicitanten waar je de campagne op wil richten? Voor elke branche en stad is dit weer anders. Is jouw bedrijf gevestigd in Den Haag en ben je op zoek naar personeel voor de zakelijke dienstverlening? Of zit je in de Agri en Food en ben je op zoek naar die nieuwe topper uit Tilburg?

Voor beide gevallen heb je een andere doelgroep te pakken, die je ook op een andere manier moet aanspreken. Zorg dus dat je goed voor ogen hebt wie je precies zoekt en wat voor soort mensen dit zijn. Om het nog duidelijker voor jezelf te maken: creƫer een persona. Met een persona kan je in een oogopslag zien wie je wil bereiken. Hierdoor kan je je beter inleven in je doelgroep en kom je erachter welke social media platformen het best bij deze groep aansluit. Zo kun je jouw droomkandidaten uiteindelijk op de juiste manier aanspreken.

Laat jezelf zien, maar wees geloofwaardig

Weet je op wie je je gaat richten en welke kanalen je wil gebruiken? Dan is het tijd om content te gaan verzinnen. Je wil jouw Employer Branding via social media eruit laten springen, maar dan moet je wel goed voor ogen hebben wie je bent en wat je te bieden hebt. Dit werk je vervolgens uit in content die deze boodschap het beste bij jouw doelgroep kan overbrengen.

Laat bijvoorbeeld je Employer Branding via Instagram zien, door je werknemers een blik in de keuken te laten geven middels een story of post of neem je volgers mee in jouw bedrijf door de werkomgeving te laten zien. Hierdoor zullen je volgers de content en dus jou als werkgever gaan vertrouwen. Dit is hoe dan ook ten goede van jouw Employer Branding.

Creƫer verbinding

Verbinding is een van de meest gewaardeerde eigenschappen die je als werkgever kan hebben. Laat dit dan ook zeker blijken via jouw Employer Branding social media. Maar hoe doe je dit precies? Eigenlijk heel makkelijk: creƫer interactie met je volgers. Stel vragen in je berichten, zodat ze de kans krijgen om een conversatie met je aan te gaan.

Employer Branding via Instagram werkt vaak erg goed, vooral wanneer je gebruikmaakt van stories. Hier kan je niet alleen vragen stellen, maar je kan ook gebruik maken van een poll, quiz of slider om je volgers meer te betrekken. Meer betrokkenheid is een beter werkgeversimago: wie wil dat nou niet?

Persoonlijk advies

Heb je een vraag, een opmerking of wil je advies?
Neem dan contact met ons op.

Contact

Volg ons