Wil je laten zien wat jij als bedrijf en als werkgever te bieden hebt? Dan is het tijd om een ‘werken bij’-website aan te maken. Dit geeft een compleet beeld van de organisatie, zodat in één oogopslag duidelijk is waar jouw bedrijf in de ICT, zorg of consultancy voor staat. Een ‘werken bij’-website is hét visitekaartje voor jouw potentiële sollicitanten en een goede manier om jouw Employer Branding nog aantrekkelijker te maken. Wij leggen je graag uit hoe je een dergelijke website maakt. Lees je mee?

Waarom een werken bij-site?

Op een werken bij-site staan potentiële sollicitanten centraal. Het verschil tussen een werken bij-website en een bedrijfswebsite, is dat er op een bedrijfswebsite vooral wordt gefocust op de diensten of producten die het bedrijf aanbiedt. Volledig gericht op de klanten van de partij dus. Op een werken bij-site is er alle ruimte om jouw sollicitanten te overtuigen. Kandidaten verdiepen zich hier in jouw core business, hun toekomstige werkomgeving en loopbaanmogelijkheden binnen jouw organisatie.

Voordelen van een werken bij-site

Benieuwd wat een werk bij-site jou kan opleveren als werkgever? We leggen je graag enkele voordelen van een goede variant op een dergelijk site voor. Neem bijvoorbeeld:

  • Veel ruimte voor storytelling en beleving
  • Bied een transparant beeld van jouw organisatie als werkgever
  • Toon jouw onderscheidend vermogen in een concurrerende markt
  • Geef duidelijkheid over een ‘culturele fit’
  • Profiteer van een vast platform voor alle wervingsactiviteiten

Wat mag er niet missen bij een werken bij?

Hieronder hebben we enkele aspecten opgesomd van een werken bij-site die niet mogen missen op jouw werk bij-ste:

  • Maak ruimte voor waardevolle content, met name beeldmateriaal
  • Maak de site overzichtelijk en makkelijk doorzoekbaar voor de sollicitant
  • Zorg voor een overzichtelijke opsomming van alle vacatures en maak ze beter vindbaar

Maar hoe creëer je nou een pakkende werken bij-website? Een pakkende vacature, inzicht in jouw bedrijf én het gebruik van je Employer Brand hebben hier een groot aandeel in.

Een pakkende vacature

Maar hoe creëer je nou een pakkende werken bij-website? Als je denkt aan ‘werken bij’, dan denk je aan een overzicht met alle haarscherpe vacatures. Dit is de plek om mensen binnen te halen. Laat kandidaten daarom inzien waarom ze bij jou moeten komen werken. Aan welke eisen moet worden voldaan? Wat kan de sollicitant verwachten? Zoek je bijvoorbeeld personeel in de Randstad zoals Den Haag of juist in het zuiden zoals Limburg. Zorg dat je deze elementen duidelijk in de vacatures zet, en vergeet niet: wees zo enthousiast mogelijk. Kandidaten komen hier om zich te verdiepen in de core business, hun toekomstige werkomgeving en loopbaanmogelijkheden binnen de organisatie. Houd dit bij elke vacature goed voor ogen.

Inzicht in jouw bedrijf

Maar hier blijft het niet bij. Nu de carrièremogelijkheden in beeld zijn, moet je nog iets toevoegen aan jouw ‘werken bij’-website: de bedrijfscultuur. Het is voor kandidaten vaak erg belangrijk om een goed inzicht te krijgen in waar ze komen te werken en met wie. Je zorgt hiermee voor transparantie van jouw bedrijf, iets wat veel (toekomstige) werknemers erg zullen waarderen. Een tip van ons: bezoekers moeten de werken bij-site makkelijk kunnen vinden en aanklikken, zorg er dus voor dat deze duidelijk zichtbaar is.

Wanneer kies ik voor een werken bij-site?

Maar wanneer is een werken bij-site nu echt aantrekkelijk om aan te maken? Slechts op zoek naar een enkele medewerker de komende tijd? Dan loont het vaak niet om een hele werken bij-site te maken. Ben jij echter met regelmaat op zoek, of in één keer naar veel personeel zoekt, dan doe je er goed aan te investeren in een werken bij-site. Jij zorgt zo namelijk voor:

  • Meer en bovenal betere sollicitanten die aankloppen
  • Een betere vindbaarheid van vacatures
  • Meer transparantie en daarmee vertrouwen
  • Een betere manier om complexe materie over te brengen

Employer branding

Op je reguliere website staan naar verwachting (en terecht!) jouw dienstverlening of product centraal. Over het algemeen spreek je hier een andere doelgroep aan dan je (potentiële nieuwe) werknemers. Daarom kun je met een werken bij-site de focus leggen op dé doelgroep die jij wilt bereiken. Hiermee nog meer succes behalen? Iets wat je dan zeker moet gebruiken bij jouw werken bij-site is de juiste Employer Branding. Employer Branding, ook wel werkgeversmerk, is hetgeen wat jouw bedrijf onderscheid van de concurrenten. Naast de eerder genoemde transparantie kun je hiermee nog meer mensen overhalen te solliciteren.

Richt je dus ook zeker op hetgeen wat jou uniek maakt. En zorg dat je dit zeker laat blijken in jouw ‘werken bij’-website. Dit kan door middel van tekst en design, maar ook kan je video’s en afbeeldingen gebruiken. Zolang het maar het beeld weergeeft waar jij als werkgever voor staat. Op die manier geef je jouw bedrijf een krachtige uitstraling, en maak je het aantrekkelijk voor je (toekomstige) werknemers om bij je te werken.

Persoonlijk advies

Heb je een vraag, een opmerking of wil je advies?
Neem dan contact met ons op.

Contact

Volg ons