Wie is LVNL

Bij Luchtverkeersleiding Nederland – LVNL – wordt luchtverkeersleiding binnen het Nederlandse burgerluchtruim en alles wat daarbij komt kijken geregeld. Bijvoorbeeld het vernieuwen en beheren van technische systemen, het verstrekken van luchtvaartinlichtingen, het verzorgen van opleidingen voor luchtverkeersleiding en het verzorgen van luchtvaartkaarten en -publicaties.

 

De uitdaging

Bij LVNL kun je de opleiding volgen tot luchtverkeersleider voor de civiele of militaire luchtvaart. Luchtverkeersleiders zorgen 24 uur per dag, 7 dagen per week voor het begeleiden van vliegtuigen in ons luchtruim en op Nederlandse vliegvelden. Op de grond zijn zij de ogen en oren van de piloten in de cockpit. Ze zorgen voor een veilige start en landing van honderden vluchten per dag, houden daarvoor de baan vrij op de grond, controleren overvliegend verkeer én sturen het de goede kant op.

De job van luchtverkeersleider is verantwoordelijk en uitdagend. Om luchtverkeersleider te worden ga je eerst bij LVNL in opleiding. Deze duurt tweeëneenhalf tot drie jaar. LVNL is continu op zoek naar geschikte kandidaten (minimaal 17 en maximaal 30 jaar oud) voor deze opleiding. Voor de civiele vliegvelden geldt een opleidingseis (vwo-diploma of hbo-propedeuse, voor militair mbo4 of havo, waarschijnlijk per 1 september ook vwo of hbo-p).

Voor de opleiding geldt een selectieprocedure. Onder andere een goede concentratie en ruimtelijk inzicht zijn vereisten om dit werk te kunnen doen. Dit wordt getest tijdens een uitvoerige selectieprocedure bij LVNL om te bepalen of kandidaten geschikt zijn voor de betaalde opleiding. De doelstelling van LVNL is om het beroep en de opleiding tot luchtverkeersleider onder de aandacht te brengen en ervoor te zorgen dat kandidaten dit in overweging gaan nemen en solliciteren.

De oplossing

Het eerste jaar van de campagne zijn er twee branded content artikelen op Intermediair geplaatst. Intermediair heeft namelijk een groot bereik onder ambitieus en hoogopgeleid Nederland. Deze artikelen werden aangejaagd middels zichtbaarheid op de homepage van Intermediair en via de Intermediair nieuwsbrief. Daarnaast zijn deze artikelen aangejaagd op vk.nl en ad.nl, voor nog meer bereik.

Het jaar daarna was er een artikel op Intermediair en waren er een branded poll en een aantal blogs op scholieren.com.

 

Wat zegt de klant

‘Een prettige samenwerking, waarin we snel konden schakelen en de rapportages goede inzichten gaven over onze inzet. Branded content is een meerwaarde voor de campagne, de verhalen dragen bij aan een compleet beeld en zetten jongeren in beweging om verder te kijken of te gaan solliciteren.’  Wendy Nordemann – adviseur arbeidsmarktcommunicatie 

Persoonlijk advies

Heb je een vraag, een opmerking of wil je advies?
Neem dan contact met ons op.

Contact

Volg ons